Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Passion for Business försenad till prenumeranter

Publicerad: 13 maj 2008, 08:49

Ett fel i tryckeriet ställde till det i premiären för affärsmagasinet Passion for Business. Runt 30 procent av prenumeranterna drabbades. – Det handlar om några dagars försening. Vi kompenserar de som drabbats med ett extra nummer, säger chefredaktören Carina Nunstedt till Resume.se.


Första numret av Passion for Business skulle gå ut till tidningens 1 000 prenumeranter i onsdags. Men runt 300 prenumeranter blev utan tidning, på grund av ett ”logistikproblem” i tryckeriet.

– Det handlar om några dagars förening, men det ska vara åtgärdat nu. Vi kompenserar de drabbade med ett extra nummer, säger Carina Nunstedt.

Första numret trycktes i 50 000 exemplar och gick ut i butik i torsdags. Carina Nunstedt har inte fått några indikationer på hur försäljningen gått.

– Vi får inte lösnummersiffror förrän andra numret kommer den 7 augusti, säger Carina Nunstedt, som tryckeriproblemen till trots är nöjd med starten.

– Vi har blivit väldigt omtalade i tv och tidningar och har ökat med runt 100 prenumeranter per dag. Nu är vi uppe i 1 500 prenumeranter, säger Carina Nunstedt.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.