Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Peak Performance väljer Jung

Publicerad: 17 september 2008, 09:51

Peak Performance väljer Jung Relations som ny pr-byrå. Förutom att ha hand om pr och företagets showroom kommer man även att agera som strategiskt bollplank för internationella satsningar.


Claes Bodén.

– Vi vill stärka våra relationer med mode- och livsstilsmedia. Tillsammans med Jung kommer vi att fortsätta fokusera på att pro-aktivt jobba med event och pr som en del av vår marknadskommunikation, säger Joakim Gip, marknadsdirektör på Peak Performance.

Från början sökte Peak Performance i första hand ett showroom och en pr-byrå i Sverige. Men efter att ha träffat Jung kände man att det var intressant att se uppdraget i större perspektiv där Jungs strategiska kompetens och internationella erfarenhet avgjorde.

Uppdraget för Peak Performance omfattar strategisk pr för såväl active- som casual-sortimentet. Företaget har sedan tidigare en stark position inom aktiva sportfunktionskläder men vill nu förstärka sin profil även på casual-sidan. Bland annat flyttar man sitt showroom till Jung.   

Vad vill ni åstadkomma med den här kunden?
– På ett övergripande plan handlar det om att fortsätta utveckla varumärket, främst genom att intensifiera pr-arbetet och skapa många och intressanta kontaktytor. Peak är ett exempel på ett varumärke som vågar gå sin egen väg och lyckas med det, säger Claes Bodén , vd på Jung relations.

Det här är er andra stora kund på kort tid, hur påverkar det utvecklingen av byrån?
– Vi har faktiskt precis förstärkt Jung, både med experter inom digital media och inom mode. För att utveckla Jungs moderbjudande har vi bland annat nyligen rekryterat Reine Walfridsson. Han var tidigare marknadschef på Polarn & Pyret och kommer att arbeta som kundansvarig för Peak Performance.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.