Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pepsi släpper nytt globalt kommunikationskoncept

Publicerad: 8 Januari 2019, 09:41

För första gången på sju år uppdaterar läskgiganten sin visuella identitet och kommunikationskoncept. Och precis som tidigare är det bara Pepsi Max som marknadsförs i Västeuropa.


Ämnen i artikeln:

Pepsi

På varumärkesfronten har Pepsi de senaste åren framför allt gjort sig kända för ett av de största snedstegen i modern tid när man försökte bli en del av den amerikanska Black lives matters-rörelsen. Kampanjen, med storstjärnan Kendall Jenner, fick massiv kritik och Pepsi tvingades sedermera dra tillbaka den.

Nu lanserar läskgiganten för första gången på sju år ett helt nytt kommunikationskoncept. Varumärket väljer även att byta ut taglinen "Live for now", vilket även var Pepsis första globala tagline, mot "For the love of it". Den nya taglinen kommer att pryda allifrån produkter till annonsenheterna. Pepsi finns i dag på över 100 marknader och den nya identiteten lanseras först i Latinamerika och i Östeuropa.

– For the love of it" är vårt stridsrop. Vi vill att alla ska gå all in för de saker de älskar – från passioner och intressen som fotboll och musik till att ogenerat njuta av en av livets godsaker – Pepsi, säger Robert Rios, senior vice-president marketing på PepsiCo till Campaign.

Precis som tidigare är det bara den sockerfria varianten, Pepsi Max, som kommer att marknadsföras i Västeuropa.

Just nu håller Pepsi även på att spela in en ny jingel tillsammans med bandet Now United, ett 14 man starkt band med medlemmar från hela världen.

Bakom den nya identiteten står Goodby Silverstein & Partners som förra året blev huvudbyrå för Pepsi på den amerikanska marknaden.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pepsi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.