Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Perfect Fools H&M-sajt på Creativitys topplista

Publicerad: 7 April 2009, 14:20

Perfect Fools nya sajt för H&M:s vårkollektion tar sig in på Creativitys  topp-5-lista över bästa kampanjer denna vecka.


Perfect Fools har skapat en H&M-sajt som ska fungera på 33 marknader runt om i världen.
Grundtanken med sajten är att kombinera ett slags interaktiv och mänsklig skyldocka som besökarna själva kan klä på med egna val ur sortimentet. Byrån har bland annat tagit intryck av modebloggar i jakten på den rätta känslan i presentationen. Riktiga och rörliga modeller förstärker känslan av modeshow.

Besökarna kan också på egen hand testa olika lösningar med olika parametrar.
Det finns också möjlighet att göra en beställningar online, med både prisuppgifter, mått och en rad andra detaljer.

Perfect Fools har själva gjort en kort bakgrundsdokumentär om arbetet med sajten.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.