Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Perfect Fools väcker supermodellen till liv

Publicerad: 22 september 2009, 14:17

Perfect Fools återanvänder H&M:s bildspråk från annonserna i sin nya kampanjsite för klädkedjans höstkollektion – och gör modellerna levande. – Vi använder samma annonser online, med samma modeller och look, och väcker modellerna till liv i slow motion, säger Tony Högqvist, cd på Perfect Fools.


Perfect Fools fortsätter att jobba med H&M:s uttryck och modevärldens traditionella manér i kampanjsiten för klädkedjans internationella höstkollektion.

I våras använde byrån ”catwalken” som bärande tema, där användarna själva kunde klä upp modellerna.
Nu lånar Perfect Fools bildspråket från H&M:s traditionella annonser, från både tidningar och utomhustavlor.

Supermodellerna Karen Elson och Patrick Petijean får även stå modeller för online-kampanjerna, där de bokstavligen också får en mer levande sida. De stela printposerna väcks långsamt till liv, till ackompanjemang av både svävande bakgrundsmusik och fallande höstlöv.
Produktionen är en mix av fotografi och 3D-lösningar.

Besökarna har också möjlighet att testa kläderna på andra modeller och beställa direkt online. En kommentatorsfunktion kopplad till Faceboook och en bloggplattform – Blog This – ingår också i alternativen.

– H&M har alltid gjort annonser som gett starka avtryck. Bildspråket är traditionellt väldigt enkelt, vilket vi vill hylla genom att vi använder samma annonser online, med samma modeller och look, och väcker modellerna till liv i slow motion, säger Tony Högqvist, cd på Perfect Fools

Produktion

Beställare: H&M
Fotograf: Andreas Sjödin
Digital byrå: Perfect Fools
Filmproduktion: Strange Cargo och Bright
Ljudproduktion: Sabisha

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.