Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Peter Neumeister

Publicerad: 25 juni 2009, 08:40

Du driver designbyrån Neumeister, kommer från ingenstans och kniper ett bronslejon i Cannes för er kampanj för Arlas Pucko.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsNeumeister

Hur känns det?

– Det känns jättekul. Det här är ju inte värt nåt för kunder, det är inget som driver försäljning. Men det är ändå kul med bekräftelse. Innerst inne är vi alla som undernärda barn som behöver bekräftelse.

Har ni vunnit tävlingar tidigare?
– Nej, det är fösta gången. Vi har bara tävlat i Månadens Design tidigare.

Ni har inte tävlat särskilt mycket?
– Nej, byrån är bara 2,5 år gammal. Vi är lite av en doldisbyrå. Väldigt lågmälda och extremt dåliga på egen pr. Men vi jobbar med många stora kunder.

Vilka då?
– Spendrups, Vin & Sprit, Pucko, Findus, Strålskyddsmyndigheten. De senaste tre veckorna har vi faktiskt fått in åtta nya kunder, till exempel Estrella och Swedish Match.

Hur många är ni?
– Åtta personer.

Behöver ni växa och bli fler då?
– Jaa… Jo, men det behöver vi nog. För två år sedan satsade vi på att ta oss in i dagligvaruhandeln. Vi såg lågkonjunkturen komma. Det tar ett tag att jobba upp det och nu börjar det snurra på.

Ser du detta bronslejon i design som lön för den mödan?
– Ja, så känns det. Vi investerar otroligt mycket energi i våra projekt, nu börjar det betala sig. Det känns otroligt kul.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsNeumeister

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.