Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Petra Albrektson

Publicerad: 6 februari 2009, 08:23

Petra Albrektson, 22 år, art director, Åkestam Holst. ”Reklamjakten”-deltagaren tar plats i 2009 års dr-jury.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Petra Albrekstson. Foto: Resumé

Hur många år har du varit i branschen?
– Ett halvår.

Hur är det att vara ny i branschen, är den som du förväntade dig?
– Det är en cocktail av spänning, förtjusning, skräck och utmaning. Men det är också det som gör det ballt. Jag har utvecklats massor bara på den lilla tid jag varit här, framförallt mentalt, så de förväntningar man hade i fjol är svåra att relatera till idag. Som nykläckt Berghselev har man ingen aning om vad som väntar, när det väl kommer till krita.  

Vilka kunder jobbar du med?
– Scandic, SBAB, Posten, Sibylla.

Vilken är din drömkund?
– En nyfiken och modig kund.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Den 9 juni 2008, första dagen på Åkestam Holst.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
–"The Best Job in the World – kampanjen".

Vad lärde du dig av att vara med i Reklamjakten?

– Det var lärorikt. Otroligt jobbigt och ovant att arbeta under de förhållanden som rådde. Kort tid, strikta direktiv och en kamera upp i ansiktet. Men sammanfattningsvis roligt.

Om fem år, var är du då?

– I dagsläget hoppas jag vara kvar Åkestam Holst såklart. Det är få förunnat att jobba på min arbetsplats och jag skulle inte byta det mot något i världen. Till och med måndagmornar känns än så länge asgrymma!

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.