Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Plahns plan för Expressen

Publicerad: 21 maj 2010, 08:26

I slutet av april lanserade Aftonbladet sin friarsajt. Nu kommer Expressen med sin dito och kampanjen Allemansgåvan som ska ta upp kampen mot konkurrenten.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Aftonbladet har de senaste veckorna kört hårt med sin kärlekskampanj där man kan skicka en kärlekshälsning till brudparet. Nu kommer konkurrenten Expressen med sin nya sajt och kampanj, signerad den nystartade action marketing-byrån The Plahn.

Kampanjen såldes in av byrån till Expressen med grunden i verktyget Say hey – utvecklat för att engagera människor i produkter och varumärken. Något som man också hoppas att folk gör på bröllopssajten.
–     Det som särskiljer den här sidan gentemot Aftonbladet är att man här kan skänka en gåva till brudparet, inte i form av en blomma eller löpsedel, utan i stället en slant till Radiohjälpen, och sedan få ett minne via ett gåvocertifikat. Vi kommer också att göra en hälsningsportal där vi kommer att samla alla hälsningar till brudparet som sedan kommer att resultera i en bok för överlämning till brudparet vid väl valt tillfälle, säger Magnus Plahn, vd på The Plahn.

Kampanjen går under namnet Allemansgåvan och betecknas som ”svenska folkets bröllopspresent”. Inspirationen har hämtats från tv-sända insamlingsgalor.

Hur lång tid har det tagit från idé till sajt och produkt?
–     Det har tagit några månader och varit en lång teknisk utveckling.

Vad har ni satt upp för mål för gåvosiffrorna?
–     Det har vi inte vågat göra. Allt beror på hur väl sajten och kampanjen tas emot, men det är en stor satsning och vi hoppas att den ska falla väl ut.  

Annars för The Plahn?
–     Det är full rulle. Vi har precis nyanställt två begåvade kreatörer och också fått in lite nya kunder i form av Maxel, Intel, H&M och Flipper Marin. Det känns som att vi har fått en bra start och att det rullar på, avslutar Magnus Plahn.

I nästa vecka går kampanjen upp som ska marknadsföra sajten.
Här kan du själv gå in och lämna din Bröllopshälsning.

Läs mer

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.