Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Plåta en ren till julkortet

Publicerad: 1 December 2010, 15:48

”Levande julkort” är Postens stora satsning i jul. Tillsammans med familjen Blindh i Härjdalen kan man nu fotografera levande renar och få motivet på de julkort man skickar.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPosten

Ett tänkbart motiv till julkort.

kampanjsajten som lanseras idag finns en live-streaming från renhagen i Härjedalen. När besökaren tycker att motivet känns rätt är det bara att knäppa av ett fotografi, för att sedan få det tryckt på det julkort som man vill skicka.

Renskötaren Niklas Blindh har valt ut åtta renar som kommer att vistas i hagen under den närmaste tiden. Det finns fyra kameror som sänder live till sajten.

– Levande julkort vänder sig till alla men vi hoppas att det särskilt intresserar och engagerar yngre personer som på det här viset kan upptäcka glädjen med att skicka och få julkort. Vi ger dessutom fler möjlighet att fotografera renar i den vackra miljön på Funäsdalsberget, säger Anette Eriksson julinformatör Posten Norden i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst, och konceptet bygger på att ”julkort betyder så mycket mer”.

– Det skapar mer känslor och är roligare att få en fysisk hälsning, visar en undersökning som Posten har gjort. Men det här betyder också att en fysisk hälsning kan vara mer än ett vanligt julkort, säger Andreas Ullenius, cd på Åkestam Holst och fortsätter:

– Vi kände att det var rätt tid att ”reclaima” julkortet. Vi vill visa julkortets möjlighet att vara unikt. Tanken är att om jag skickar ett julkort till dig så finns det bara ETT sådant kort. Renarna gör ju som de vill, säger han.

Åkestam Holsts ambition i den nya kampanjen är att kombinera de bästa delarna från den digitala och den ”riktiga” världen.

– Posten är ett hypermodernt företag och det vill vi visa. Det hypermoderna i samspel med det traditionella, säger Andreas Ullenius.

Kampanjen kommer att pågå mellan den 1 och 16 december, och besökarna kan också tävla om vem som lyckades fånga det finaste motivet.

Arbetsgrupp

Projektledare: Jacob Stjärne
Creative Director: Andreas Ullenius
Planner: Lars Friberg
AD: Johan Wahlberg
Copy: Kalle Akestam
Prod.ledare: Maria Ljung
Byråproducent: Johan Eklund
Orginalare: Jens Broman
Kundansvarig: Göran Åkestam

Projektledare Posten: Evalena Stille
Posten PR: Anette Eriksson
Varumärkeschef Posten: Marta Tiberg

Produktionsbolag: It’s Showtime & From Stockholm With Love

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPosten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.