Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Podcast: Toontrack gör content marketing för musiker

Publicerad: 24 juni 2019, 08:32

I avsnitt 15 pratar värdarna Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring med Ulf Larsson och Nils Eriksson från Umåebaserade företaget Toontrack som en av de ledande i världen på digitala instrumentljud som musiker använder.


Allt startade för 20 år sedan med en serie trumljud under namnet Drumkit From Hell. Men hur når de ut och vad kan de tipsa om när det gäller marknadsföring och content marketing?

– Det är mycket storytelling i våra produkter, förklarar Nils Eriksson som är marknadsförare på Toontrack. Vi försöker lära våra kunder och följare om både våra produkter, men också om olika studios där vi spelar in och olika producenter och så vidare. Det kan till exempel handla om att förklara att Frank Sinatra har sjungit i den här mikrofonen.

Jakob & Jakob diskuterar också genom det som Facebooks vd Mark Zuckerberg pratade om på utvecklarkonferensen F8 och den förändring Facebook ska genomgå med en förflyttning från det publika torget till den privata sfären. Det tolkar många som att annonseringen kommer att bli sämre och mindre pricksäker, en finns där kanske mer dolt i hans tal?

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.