Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Podd: Här är trenderna att tänka på inför 2019

Publicerad: 21 Januari 2019, 09:35

Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring

I denna veckas upplaga av podden "Digital marknadsföring i spenaten", med Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring, tar man en titt på de trender vi ska ha ögonen på inför 2019.


Ämnen i artikeln:

TrendDigital marknadsföring i spenaten

– Vi behöver se nyktert på det här med CSR och syftesdrivet, jag tror att man ska fundera över om festen är i finrummet eller om den kanske är i köket. Jag tror inte att vi ska försöka kryssa av alla rutor som alla marknadsföringsexperter talar om, utan man ska stanna upp lite och fundera över var är jag, vilka förutsättningar har jag, det tror jag blir viktigt inför 2019, säger Jakob Rydberg.

Lyssna på avsnittet via Spotify. iTunes och Acast.

I podden spanar de även om den fortsatta backlashen för sociala medier och vad som händer när marknadsteknologin blir allt enklare att använda och förenklar våra arbeten samt hur den pågående klimatdebatten kommer att påverka marknadsföringen under 2019 och hur tufft det kommer att bli för lokalmedierna.

– Det kanske blir nödvändigt att vi som företag måste kliva in och stötta våra lokala medier och engagera oss på andra sätt nu när vi inte längre annonserar där, för att de är så viktiga för att få folk och bo kvar och trivas, säger Jakob Mjöbring.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.