Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Podd: Så använder du Facebook-pixeln för konvertering

Publicerad: 18 december 2018, 08:48

Jakob Mjöbring och Jakob Rydberg.

Podcasten "Digital marknadsföring i spenaten", med Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring, följer upp förra veckans samtal om Facebookdata i det nya avsnittet.


Denna vecka följer podden "Digital marknadsföring i spenaten", med Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring, upp förra veckans genomgång av Facebook-annonsering med att diskutera vilken data du kan använda i analysen samt hur du kan nyttja Facebooks pixel till att skapa olika event för konvertering. Jakob Rydberg delar även med sig av nyvunnen erfarenheter han har fått från att ha annonserat på Snapchat.

– Det går att välja en pre load för att annonsen ska laddas snabbare på Snapchat, berättar Jakob Rydberg. Men den innebär samtidigt att den registreras av Google analytics som ett besök på din webb. Det kan slå helt fel på statistiken om man inte är medveten om den.

Jakob Rydberg förklarar hur du kan undvika det här problemet och delar med sig av andra erfarenheter från annonseringen på Snapchat. I övrigt pratar Jakob och Jakob i podden om Facebooks tankar på att öppna annonsmöjligheter i söket samt om Instagrams inriktning mot att skicka ljud och konstaterar att båda funktionerna har helt andra förutsättningar internationellt än i Sverige.

Avsnittet går att lysssna på vioa Acast och Spotify.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.