Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Podtaxi-bolaget Bzzt släpper programmatiska takskyltar

Publicerad: 6 September 2019, 09:01

Carl Liverstam, Nordenchef Platform161 Zacharias Ahlberg, Försäljningschef Bzzt Malcolm Waltå, Business Developer Platform161.

Reklamytorna på Bzzt podtaxis kommer framöver att kunna bokas via programmatisk annonsering.


Podtaxibolaget Bzzt finns sedan ett par år tillbaka i Stockholms innerstad. Bolaget har i två rundor fyllt på kassan med riskkapital men har fortfarande haft bekymmer med intäkterna.

Bzzt implementering av programmatiskt bokningsbara takskyltar gör att annonsören kan anpassa sitt budskap beroende på vad klockan är eller var taxin befinner sig. Enligt Breakit räknade bolaget tidigare i år med att reklamytorna skulle dra in cirka 400 000 kronor i veckan givet att annonsutrymmet var fullbokat.

Tekniken har tagits fram i samarbete med programmaticaktören Platform161.

– Idag är utomhusreklam mycket mer än bara statiskt tapetserade tavlor, och vi letar alltid efter de innovativa lösningarna och platserna. Först blev ytorna dynamiska, nu kommer på sätt och vis hela skyltar bli dynamiska, vilket öppnar upp för fler kreativa reklamlösningar, säger Carl Liverstam, Nordenchef på Platform161.

– Våra eldrivna podtaxibilar kör i de kapitalstarka delarna av Stockholm och når ut direkt till storstadsmänniskorna. Oavsett vad eller var man väljer att visa upp sin reklam, tar man ett dessutom ett ställningstagande för miljön, säger Zacharias Ahlberg, sälj- och marknadschef på Bzzt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.