Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Polestar satsar på inhousebyrå – rekryterar till huvudkontoret i Göteborg

Publicerad: 11 november 2022, 10:45

Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

Elbilsmärket Polestar ska etablera en egen kreativ inhousebyrå. Detta då bolaget har för avsikt att bli mer reaktivt mot sociala trender och se till att varumärkesuttrycket håller kursen på lång sikt. Det rapporterar Adweek.

Ämnen i artikeln:

PolestarInhouseRekryteringNyheter

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


På social media week offentliggjorde Polestars globala marknadschef Åsa Borg deras nya satsning, en intern byrå som ska fokusera på kampanjutveckling, dataledd marknadsföring och utnyttjande av digital expertis. För närvarande anställer man till huvudkontoret i Göteborg för att utöka omfattningen bortom produktmarknadsföringsutvecklingen, som redan hanteras internt.

– Vi är väldigt designdrivna och har en stor kreativ kapacitet. Den har vuxit gradvis och vi är glada över att göra den här sidan av saker mer effektiv, sa Åsa Borg när Polestar släppte sin nya SUV-modell – Polestar 3 – som redan marknadsförs av den interna arbetsgruppen.

Polestar grundades 2017 av Volvo och Geely för att påskynda övergången till hållbar mobilitet, där målet är att vara klimatneutral till 2030. Man har redan etablerat en första digital strategi som riktar sig direkt till konsumenten. Arbetsgrupperna får omedelbar tillgång till data som tillåter dem att undersöka konsumenternas reaktion på marknadsföring, något man planerar att utveckla ännu mer. 

– Tanken är att producera marknadsföring och onlinekommunikation på hela webbplatsen, det är ett brett uppdrag inom teamet, sa Åsa Borg.

LÄS OCKSÅ: Polestar och Nils Rylén vinner Årets Tillväxtpris 

I år vann Polestars marknadsavdelnig årets tillväxtpris på Resumés gala Sveriges Bästa Marknadschefer, för att ha åstadkommit imponerande affärsmässig tillväxt där marknadsföringskompetensen varit avgörande för resultatet. 

LÄS OCKSÅ: Marknadschefen gör tvärtom för att vinna mot Tesla: ”Att våga testa är en bristvara” 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev