Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Popaganda lever på hoppet

Publicerad: 3 juni 2010, 14:17

I slutet av augusti är det dags för musikfestivalen Popaganda på Eriksdalsbadet i Stockholm.
Bakom kampanjen ligger Saatchi & Saatchi.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiPopaganda

Kampanjen sker i flera steg. Det första var en tävling där det gällde att hitta klistermärken där med namnet på sex av de band som uppträder på festivalen. Klistermärkena skulle fotograferas och sedan laddas upp på festivalens sida på Facebook. Vinnarna fick bland annat biljetter till festivalen.

Nu kommer nästa steg som är en reklamfilm. Eftersom festivalen vänder sig till indie-publiken och äger rum på Eriksdalsbadet har man kombinerat stilen med simhopp.

De som är med i filmen är simhoppare som är med i landslaget eller har varit det tidigare.

Filmen kommer att visas på Facebooksidan och på musikbloggar. När festivalen närmar sig är det möjligt att den även klipps om och visas i tv. Då kommer också festivalen att marknadsföras mer traditionellt med tidningsannonser och affischer.

Gustav Egerstedt har tidigare jobbat med uppdraget för Popaganda som ett sidoprojekt tillsammans med Jon Rönström på Peacock. Nu har festivalen vuxit i storlek och det har även kampanjen gjort. Gustav Egerstedt jobbar fortfarande med kunden, men nu med ett helt team från Saatchi & Saatchi. Musiken i filmen är ”1999” från Shout out Louds senaste album.

Arbetsgrupp: Popaganda

Kund: Luger/Föreningen Popaganda
Kundansvariga: Niklas Jonsson & Joel Borg
Byrå: Saatchi & Saatchi
Projekt- & produktionsledare: Maria Lindskog Klasén
Art director: Gustav Egerstedt
Copywriter: Henrik Berglöf
Planner: Anna Nordell
Produktionsbolag: Dimitri
Regi: Alexander Brügge & Karl Torstensson
Producent: Sofia Wall
Foto: Frida Wendel
Kostym: Sara Edlund
Klippare: Robert Nordh
Prod.ass: Mattias Eriksson & Sebastian Grunewald

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiPopaganda

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.