Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

POST ska synliggöra Goodsports projekt

Publicerad: 19 juni 2019, 11:30

Kommunikationsbyrån POST får uppdraget att stärka den prisbelönta stiftelsen Goodsports varumärke som samhällsförbättre. Uppdraget omfattar bland annat strategi- och koncept kopplade till Goodsports uppskattade arrangemang av Nattfotboll för ungdomar.


Ämnen i artikeln:

Post

I januari tog Goodsport emot priset som "Årets Peppare" på Idrottsgalan, med Hans Kungliga Höghet Prins Daniel som jurymedlem och prisutdelare. POST ska bland annat Goodsports roll som en samhällsförbättrande aktör såväl inom som utanför idrotten.

– Idrotten spelar en enormt viktig roll som positiv, integrationsskapande kraft. Vårt samarbete med POST handlar om att synliggöra den kraft fotboll kan ha på samhället, säger Patrik Asplund, vd Goodsport i en kommentar.

POST ska bidra med kunnande inom varumärkesbyggande och PR inom både socialt ansvarstagande verksamheter och idrott.

– För mig personligen är det här ett drömsamarbete. Vi har arbetat mycket med fotboll och socialt entreprenörskap de senaste två åren och samarbetet med Goodsport är en perfekt mix. Nattfotbollen ligger nära hjärtat, säger Hugo Wittorf, POST i en kommentar.

Samarbetet inleds med strategisk rådgivning och kommer resultera i en större aktivering som sträcker sig från slutet av 2019 till och med 2020.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Post

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.