Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Prat PR vann stora PR-priset

Publicerad: 9 Februari 2018, 12:12

Foto: Emma Grann / Studio Emma Svensson

Vid gårdagens årsmöte för Svenska PR-företagen delades Stora PR-priset ut. Vinnare blev Prat PR.


Ämnen i artikeln:

Prat PRStora pr-prisetNarva

Stora PR-priset instiftades 2010 och arrangeras årligen av branschföreningen Svenska PR-företagen. Priset utses av av både en förjury och slutligen en expertjury. Årets vinnare blev Prat PR för sitt arbete med restaurangrecensionsappen Rator.

– Syftet med Stora PR-Priset är att premiera ett gediget PR-arbete med ett långsiktigt syfte, en noggrann analys, smart strategi, kreativt genomförande och hållbart resultat. Årets vinnare är ett tydligt exempel på när PR-byrån verkligen haft en avgörande betydelse för resultat och uppdragsgivare, säger Lars-Ola Nordqvist, vice ordförande i juryn för Stora PR-Priset 2018.

Efter att Prat PR:s arbete med appen ökade antalet nedladdningar av appen med 2400 procent och Rator gör sig nu redo för att ta in extern kaptial för en nationell och internationell lansering.

Juryns motivering löd:

"Stora PR-priset tilldelas en byrå och en kund som visat stort mod, affärsstrategisk höjd och gick utanför ramarna för både uppdraget och yrket. Det vinnande PR-receptet lagade ett urvattnat varumärke till en innehållsrik och god affärsidé med kockars kunskap i en app. Det fick företaget att överleva och växa och gav PR-yrket en ny krydda."

Andraplatsen kneps av Barnrättsorganisationen Maskrosbarn för kampanjen "S.O.C Hör du mig?" medan bronset gick till Narva för deras arbete med Barncancerfonden och deras kampanj "Om jag var socialminister".

Juryn bestod av:

Gabriella Finnborg, projektledare/juryordförande Svenska PR-Företagen/vd Prat PR, Lars-Ola Nordqvist, vice juryordförande/vd Comvision, Mats Georgson,
doktor i marknadskommunikation, Annika Lidne, vd Dramatify, Per Holknekt, entreprenör och
föreläsare, Claes Salomonsson, presschef Axfood, samt Maria Lantz, kommunikationschef Tesla
Norden

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Prat PRStora pr-prisetNarva

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.