Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Preem förlänger sponsoravtalet med Vasaloppet

Publicerad: 26 Februari 2019, 09:26

Preem firar tio år som huvudsponsor av Vasaloppet med att förlänga samarbetet.


Ämnen i artikeln:

PreemVasaloppet

Vasaloppet är ett av Sveriges största idrottsevenemang. Sedan 2009 har drivmedelsbolaget Preem varit en av huvudsponsorerna till loppet. Enligt ett pressmeddelande har sponsorskapet bland annat ökat kännedomen om Preems miljöarbete från 20 procent (2010) till 60 procent (2018). Nu förlänger de två parterna sitt sponsringsavtal, oklart med hur länge.

– Preem har en stark kompetens inom hållbarhetsutvecklingen vilket stödjer Vasaloppets vision inom området, både för miljön men också genom engagemang, värme och omtanke till våra deltagare i spåret och på våra kringarrangemang. Vi kan med glädje konstatera att vi nu har förnyat samarbetet tillsammans med Preem som huvudsponsor, säger Lena Hermansson, sponsorchef på Vasaloppet.

Sedan förra året har Preem breddat sin aktivering genom bland annat en Youtube-serie med Gunde Svan.

– Vi har haft ett mycket framgångsrikt samarbete med Vasaloppet i över 11 år och delar ett gemensamt engagemang för hållbarhet. Sponsorskapet ger oss en möjlighet att möta kunder och Vasaloppsåkare på plats och med aktiviteter och upplevelser i och utanför spåret har vi stärkt vårt varumärke, säger Ulrica Bååthe, chef för marknadskommunikation på Preem.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PreemVasaloppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.