Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Premiär för reklamfilm i tidning

Publicerad: 20 augusti 2009, 05:23

Amerikanska tv-bolaget CBS och Pepsi gör tv-reklam nu även i print. Nästa månad ska första videoannonsen visas i Entertainment Weekly.


Dofter, ljud och i vissa fall blinkande ljus har funnits tidigare i printannonsering.
Men Entertainment Weekly som kommer ut 18 september blir den första tidningen med reklamfilm. Tidningssidan är försedd med ett videochip som rymmer upp till 40 minuter med rörlig bild.

Det är tv-bolaget CBS som marknadsför sin hösttablå tillsammans med Pepsi som gör reklam för Pepsi Max. Den troliga anledningen till reklamsamarbetet är kostanden för tekniken. Och det är bara en begränsad läsekrets, prenumeranter i New York och Los Angeles, som får en tidning med videoannonsen.

Los Angelesbaserade Americho har utvecklat tekniken och tillsammans med Omnicombyrån Ignition Factory har man gjort den unika annonsen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.