måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Premiär för Resumé Utsikt – nyhetsbrevet som ger dig allt du behöver veta om omvärlden på fem minuter

Publicerad: 20 januari 2023, 11:11

Billy Andersson är redaktör för Resumé Utsikt.

Foto: Anna Rut.

Sverige i all ära – men det är viktigare än någonsin att hålla sig uppdaterad om vad som sker i omvärlden. Därför lanserar Resumé nu en helt ny produkt för våra prenumeranter – ”Resumé Utsikt”.

Ämnen i artikeln:

ResuméBilly AnderssonYasmine WinbergNyheter

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


Resumé bevakar mestadels marknadsföring och kommunikation i Sverige. Vi rapporterar också stora utländska nyheter. Självklart. Men utlandet är stort och det händer mycket spännande bortom den svenska horisonten. Ni kan bara ana. Vi på Resumé har förstått att det finns ett stort intresse att få läsa mer om vad som händer i utlandet.

Resumé Utsikt är ett svar på detta. Ett nyhetsbrev som sänds till alla prenumeranter varje torsdag. Där tar vi med utlandsnyheter och fenomen som inte nödvändigtvis finns med i det breda nyhetsflödet men är intressant ändå. Eller är roligt. Tonen är lätt men därmed inte ytlig.

– Jag vill ha en mix av högt och lågt, det viktiga och och det fåniga. Förmedla en internationell bild av den intressantaste branschen som finns, säger Resumé Utsikts redaktör Billy Andersson, som har en lång erfarenhet av att vara utlandsredaktör tidigare i karriären.

Bredden i mixen är visserligen viktig men branschen är trots allt för bred att koka ned till ett enda nyhetsbrev i veckan. Därför har Resumé Utsikt olika teman. I första upplagan, som gick ut i går torsdag, handlade om kreativitet och hantverk. Nästa vecka läggs fokus på strategi och affärer. Men handlaget är det samma. Högt och lågt.

– Resumé Utsikt föddes efter att vi genomförde en kvalitativ undersökning bland ett antal utvalda personer i branschen. De önskade sig mer omvärldsbevakning i kortare format. Det levererar vi nu i Resumé Utsikt. Varje nyhetsbrev tar max fem minuter att läsa. Det är väl investerad tid, eftersom du kommer att vara den mest pålästa personen i rummet, säger Yasmine Winberg, chefredaktör på Resumé.

Målgruppen för nyhetsbrevet är alla som jobbar med reklam, marknadsföring och kommunikation. Vi kommer ha ett särskilt fokus på snabbväxande marknader som Indien och Kina samt på USA och Storbritannien.

Här kan du läsa hela första numret av Resumé Utsikt, där kreatören bakom McDonalds hajpade kampanj ”Raise your arches” berättar om hur han kom på idén – bland mycket annat. Teckna en prenumeration i dag för att inte missa kommande utskick av nyhetsbrevet.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev