Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

PrenumerantSuccé

Publicerad: 30 Mars 2010, 10:26

Försäljningssiffrorna för andra numret är fortfarande hemliga, men Bonniers nya skvallertidning ”S” har medvind, avslöjar chefredaktören Pamela Andersson. – Vi har femdubblat nyrekryteringen av prenumeranter jämfört med budget, säger hon till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Pamela Andersson

Pamela Andersson. Foto: EXPRESSEN, SUVAD MRKONJIC.

Amelia Adamos ”S”, som sålde över 50 000 exemplar av första numret, är i första hand en lösnummersatsning‚ men tidningen har ändå nått oanade framgångar på prenumerationssidan.

Chefredaktören Pamela Andersson vill inte nämna några siffror men berättar att man överträffat budget rejält – nyrekryteringen av prenumeranter jämfört med budget har femdubblats.

– Det är jätteroligt. Vi har inte kört några prenumerationskampanjer utan har bara haft en lapp bifogad i tidningarna, säger hon.

Hur många prenumeranter har ni?

– Det vill jag inte säga av konkurrensskäl.

Hur sålde andra numret?

– Det sålde på budget, men jag vill inte avslöja några siffror.

Men skvallerkungen Hans Hatwig säger att det inte fungerar att ha Victoria på omslaget. Kommentar?

– Vi har sålt bra på det i alla fall. Det är hög stämning hos oss och hos hela Bonnier, ledningen är väldgt nöjda med hur det går för oss.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Pamela Andersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.