Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pripps Blå nu i sambatakt

Publicerad: 23 April 2010, 11:51

Pripps Blå var länge det största ölmärket i Sverige. Men på senare år har märket tappat andelar. Nu är det dags att satsa igen med en ny reklamfilm, en ny flaska, en ny smak och ett nytt sponsorskap.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAnomalyPripps Blå

Pripps Blås marknadsandel ligger idag på runt 10 procent. Nu är målet att ta tillbaka förlorad mark de närmaste åren. Reklamuppdraget ligger på Åkestam Holst, om tillsammans med produktionsbolaget Broms Nation ligger bakom den nya filmen.

Men till skillnad från de klassiska reklamfilmerna från ölmärket är inspelningsplatsen inte Sverige – utan Brasilien. Tommy Nilssons låt ”Dina färger var blå” är tillbaka fast även den har justerats till att passa den nya miljön.
– Det känns som helt rätt år att göra storsatsning för Pripps Blå i år. Sällan har väl sommaren varit så efterlängtad, och det är ju just sommaren som är Pripps Blå stora årstid. Med den nya filmen vill vi markera att Pripps Blå är tillbaka, men i en ny tappning. Det ska både skapa igenkännande av den där speciella blå sommarkänslan och tillföra något nytt och intressant, säger Henric Byström pr-chef Carlsberg Sverige i en kommentar.
Trots att miljön är förändrad för filmen ska känslan finnas kvar. Det har garanterats mecd regissören Eric Broms och byråproducenten Mats Sandin som jobbat med ölmärkets reklamfilmer tidigare. Förutom att Pripps Blå gör reklamcomeback med besked presenterar företaget några andra nyheter:
• En ny öl smaksatt med fläder
• Starkölsflaskan får en ny design
• Pripps Blå är ölsponsor på eventet Love 2010 som sker i samband med Daniel Westling och Victorias bröllop i sommar

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.