Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Profil Kommunikation söker nya medarbetare – via Snapchat

Publicerad: 17 juli 2017, 08:40

Foto: Faksimil

Profil Kommunikation använder sig av Snapchat för att hitta rätt kreatörer till byrån.


Ämnen i artikeln:

ProfilSociala medierSnapchat

I april kammade Profil Kommunikation hem guld i Månadens digitala kampanj för sitt arbete med "The Friday Snap". I projektet gav de Fridagymnasiets elever makten över skolans Snapchatkonto för att stärka relationen till de nior som till hösten börjar gymnasiet.

Nu är de tillbaka med rekryteringskampanjen Snap-a-jobb!. Återigen står Snapchat i centrum för arbetet. Målet är att hitta kreatörer med rätt profil för byrån.

– För oss handlar det dels om att våga testa nya vägar och att så ofta vi kan utmana oss själva, säger Johan Andersson, byråchef på Profil.

– Genom att vi låter de sökande skicka in sina ansökningar via Snapchat testar vi redan där deras kreativitet, känsla för rörligt och kunskap kring sociala medier” forsätter Fia Erixon, creative director på Profil. Vi är galet nyfikna på vilka som kommer att nappa på det här och hur de kommer att tackla sin ansökan.

Bakom kampanjen står Fia Erixon, CD, Johan Andersson, CD, och Martin Rörberg, AD/creative.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News