Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Prognos: Asiatiska reklammarknaden fortsätter leda tillväxten globalt 2019

Publicerad: 11 Januari 2019, 11:50

Detta enligt en prognos av kommunikationsnätverket Dentsu Aegis.


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis Network

Asien/Stiilahavsområdet fortsätter vara den region där annonsinvesteringar ökar som mest. 42 procent av det som spenderas på annonser globalt 2018 spenderas i regionen, skriver The Drum. Detta är mer än det man förväntade sig; prognosen låg på 39,7 procent. Totalt 20,3 miljarder av den globala ökningen stod kinesiska, japanska, indiska och fillipinska marknaderna för.

I år förväntar sig Dentsu Aegis att tillväxten kommer ske 49 procent digitalt, medan de digitala investeringarna kommer vara nästan hälften av regionens totala investeringar. Digitala investeringar kommer dominera på 29 av 59 analyserade marknader.

Nätverket förväntar sig dock även att tillväxten kommer mattas av i regionen, från 4,6 procent 2018 till 4,5 procent 2019; totalt förväntas det spenderas 220 miljarder i regionen.

Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis Network

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.