Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

PS bäst på action marketing

Publicerad: 10 december 2008, 15:48

– Som koncept har innehållet i action marketing förändrats och vi har visat att det kan fungera above-the-line, säger Patrik Johansson, chef för PS Communcations Stockholmskontor och byrådelägare.


Årets vinnare i action marketing-kategorin jobbar också med flera av multisarnas varumärken inom snabbrörliga konsumentprodukter. Förutom Uni­lever står även Procordia och Procter & Gamble på kundlistan. Patrik Johansson tar kampanjen för Unilevers kolesterolsänkare Becel under alla hjärtans dag som exempel där byrån har varit strategiskt drivande.
– Temat fungerade i flera mediekanaler, på webb, radio och tv. Det är i och för sig även grunderna för en integrerad kampanj, men skillnaden jämfört med tidigare är action marketing-byrån har tagit initiativet till temat.
Särskilt när tiderna blir kärvare ser Patrik Johansson en styrka i att jobba med köputlösande kommunikation.
– Vi som jobbar mycket med dagligvaruhandeln kommer sannolikt att ha en bra position på en vikande marknad, säger han.

Action marketing

1.PS Communication Actionmarketing (ny)
2.Spinn Action Marketing (4
3.Momentum (ny)
4. Workshop(2)
(Siffra inom parentes visar fjolårets placering)

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.