Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 december 2007, 10:57
Statoil vill utveckla sitt huvudsponsorskap av Melodifestivalen. För att genomföra detta har de precis genomfört en pitch. Segrare blev PS Communication.
Det är fjärde året i rad som Statoil är huvudsponsor till Melodifestivalen. Tidigare har allt skötts internt men för första gången har företaget nu valt att anlita en byrå som ska sköta uppdraget.
Pitchprocessen inleddes i september. Nu står det klart att PS Communication blir Statoils event marketingbyrå för 2008.
Fokus i kommande aktiviteter ska ligga på försäljning och PS Communication kommer bland annat att ta fram marknadsaktiviteter för samtliga Melodifestivalorter. Målet är enligt Statoil att stärka lojaliteten till företaget både bland privat- och företagskunder.
Första event marketingkampanjen kör igång i samband med att Melodifestivalen startar i vecka 6 nästa år.
Linda Fagerlind