Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Publicis bekräftar nedläggning av D'Arcy

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Publicis Groupe bekräftar nu uppgifterna om att byråvarumärket D'Arcy försvinner. Samtidigt bildar den franska reklamkoncernen ett helt nytt byrånätverk kring gruppens största annonsör - General Motors.


D'Arcy sysselsätter omkring 6 000 människor i 72 länder, Sverige inkluderat. Delar av verksamheten kommer att inordnas under Publicis befintliga byrånätverk Saatchi & Saatchi, Leo Burnett och Publicis Worldwide. Fallon Worldwide kommer tills vidare att vara kvar, men spekulationerna kring det unga nätverkets framtid går varma.Publicis-koncernens viktigaste kund, och tillika USA:s största annonsör, General Motors (GM) spelar en viktig roll i den nya organisationen. Publicis kommer helt enkelt att bygga ett helt nytt nätverk kring GM, som redan idag uteslutande använder Publicis-byråer på sina olika marknader.Det nya nätverket kommer att få sitt säte i den amerikanska bilismens huvudstad, Detroit. Det kommer att underordnas Leo Burnett och får Patrick Sherwood, tidigare Nordamerikachef på D'Arcy, som vd.

Robert Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.