Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Publik får göra Stim-magasinet

Publicerad: 26 februari 2013, 09:53

PR- och kommunikationsbyrån Publik tar över produktionen av Stims medlemstidning Stim-magasinet från Spoon.


Ämnen i artikeln:

Publik

−  Vi är stolta över förtroendet att få producera Stim-magasinet. Vi   strävar efter att göra en initierad tidning med fokus på upphovsrätt och   upphovsmän. Magasinet ska inte konkurrera med kommersiella   musiktidningar, utan snarare fungera som informationskälla, stöd och   inspiration för upphovsmännen, säger Alexandra Carmback,   affärsutvecklare på Publik.

Stim-magasinet  är Sveriges största tidning för människor som aktivt sysslar med musik.  Den når en stor del av målgruppen utövande musiker – oavsett om det rör  sig om amatörer eller världsstjärnor.

Stim-magasinet producerades tidigare av Spoon.

− Stim-magasinet är en mycket viktig kanal i kommunikationen med våra  drygt 70 000 anslutna kompositörer, tonsättare, textförfattare och  musikförlag. Vi vill att tidningens innehåll inspirerar och informerar –  om musikskapandets vardag och villkor, och om stimpengar och  upphovsrätt. Publik är en professionell samarbetspartner med god  förståelse för Stims uppdrag, säger Karin Jihde, kommunikationschef på  Stim.

Tidningen kommer ut fyra gånger om året och har en upplaga på drygt  60 000 exemplar. Just nu är arbetet i full gång med årets första nummer  som kommer i april.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Publik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.