Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Radiotjänst ger dig huvudrollen

Publicerad: 16 November 2009, 12:28

Draftfcb belönades med Guldägg för sina reklamfilmer för Radiotjänst. Nu kommer en ny film som vänder sig till unga storstadsmänniskor. Huvudrollen spelar du själv.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GDraftFCBRadiotjänst

Nu kan du tackas av Radiotjänst.

Idag är det premiär för kampanjen. Den viktigaste delen blir sajten Tackfilm.se. Där laddar du upp en bild av dig själv (eller någon annan du vill se i filmen). Sedan får du se en unik tackfilm där du hyllas av Stina Ekblad som har huvudrollen i reklamfilmen.

Filmen går sedan att dela med sig av genom sociala medier.
– För att få den här kräsna målgruppen att dela med sig måste de känna att de är delaktiga själva, säger Andreas Englund, ad för kampanjen på Draftfcb.

Filmen är regisserade av Max Vitali på Callboy. Produktionsbolaget Stopp kopplades sedan in för att göra den tekniska lösningen som gör det möjligt för användaren att spela huvudrollen.

Draftfcb sprider den själv med hjälp av sociala medier, men får också draghjälp av SVT och SR. I SVT kommer det att sändas en trailer som ska locka till besök på sajten. Den kommer även att visas på bio. För biokampanjen finns också en poster framtagen.
– I radio har gör Orvar Säfström och Nils-Petter Sundgren var sin hyllande recension av filmen, där de själva spelar huvudrollen.

Syftet med kampanjen är att få fler att betala tv-licens.

Arbetsgrupp: Radiotjänst

Reklambyrå: Draftfcb
AD: Andreas Englund
Copy: Jesper Eronn
CD: Anders Dalenius
Projektledare: Per Hellberg
Prodoktionsledare: Marina Floresjö

Byråproducent: Markus Ahlm, Colony

Regi: Max Vitali, Callboy
Producent: Mattias Coldén, Callboy

Webbansvarig: Johan Brandström, Stopp. Stopp står för webbproduktion, ljud och postproduktion.

Kund: Per Leander, Radiotjänst

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.