Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Radiotjänst lägger ned kampanjsajt

Publicerad: 20 April 2011, 09:40

Radiotjänst lanserade kampanjsajten fordig.se för att få fler att betala tv-avgiften. Efter två månader läggs sajten ned. – Vi fick dålig respons på den, säger Per Leander, kommunikationschef på Radiotjänst, till Medievärlden.


Ämnen i artikeln:

RadiotjänstPer Leander

Per Leander Foto: Karin Andrén

Medievärlden skriver idag att radiotjänst lägger ned sin kampanjsajt fordig.se. Den beskrivs som en testkampanj med syfte att få fler att betala tv-avgiften.

– Kampanjen var ett pilottest på hur vi kan nå ut i de här områdena men tyvärr visade det sig vara ett mindre lyckat test. Vår tidigare kampanj men Tack-filmen ledde till 45 miljoner visningar. Under det här projektet har knappt någon varit inne på sajten. Därför har vi avslutat projektet, säger Per Leander, till Medievärlden.

Kampanjen har tidigare kritiserats av riksdagsledamöterna Lars Beckman och Carl-Oskar Bohlin

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

RadiotjänstPer Leander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.