Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Raggar röster på Spotify

Publicerad: 13 Maj 2009, 14:30

Miljöpartiet tänker inte satsa på tv-reklam inför EU-valet. Istället blir internet den viktigaste kanalen. Spåkröret Maria Wetterstrand kommer att höras på Spotify.


Ämnen i artikeln:

SpotifyMiljöpartietMaria Wetterstrand

Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand jagar röster på Spotify. Foto: Fredrik Hjerling

– Ärligt talat var jag lite tveksam till Spotify. Men våra medlemmar och lokalavdelningar övertalade mig, säger Magnus Johansson som ansvarar för Miljöpartiets reklamsatsningar.

På Spotify kommer Maria Wetterstrand att ge partiets syn på frågan om integritet på nätet. Kampanjen är framtagen av Locomotiv och den börjar nästa vecka.

Men även om Magnus Johansson var skeptisk till Spotify är han positiv till webben som kommer att bli en viktig kanal inför EU-valet den 7:e juni.
– Vi vet att våra väljare är datorvana och använder nätet i hög utsträckning. De kommande tre veckorna kommer vi ha sju heltidsanställda som jobbar med vår webbkampanj.

Men ni hoppar över tv-reklam i TV4?
– Vi vill inte dras in i det chicken-racet.

Ladda hem Spotify-reklamen här

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.