Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ranelids "tvillingbror" i Carlshamns nya film

Publicerad: 16 maj 2008, 12:36

Ränderna går aldrig ur!
Det är budskapet i Åkestam Holsts första reklamfilm som ska relansera varumärket Carlshamn.
I filmen får vi bland annat träffa författaren Björn Ranelids tvillingbror.


– Tv lämpar sig bäst för att snabbt etablera det nya konceptet ”Ränderna går aldrig ur”, motiverar Mette Krabbe Åkerlind, marknadschef för Raisio i Sverige, medievalet.
– Ingen ska undvika att veta att Carlshamn Mejeri är tillbaka, och vi vill att de ska gilla det.

Felix Herngren är regissören som ska se till att budskapet går fram.
– Felix är enormt duktig dialogregissör. Han är bra på att skapa en bra stämning under inspelning samt har en fin känsla för hur dia¬logen och idén kan utvecklas, säger Nico Hasselström, projektledare på Åkestam Holst.

Artisten Lasse Berghagen, författaren Björn Ranelid och sportkommentatorn Arne Hegerfors är anlitade som skådespelare. På vilket sätt förvaltar Ranelid & Co arvet från tvillingarna?
– Utöver att vi får se Björn Ranelids tvillingbror så är våra skådisar bra exempel på personligheter där ränderna aldrig går ur. Precis som Tore och Torsten är de färgstarka med tydliga personligheter, men våra kändisar adderar förhoppningsvis en del till den tidigare reklamen, säger Nico Hasselström.

Är det inte fegt att förvalta i stället för att förnya?
– Carlshamn Mejeris arv är en viktig del av varumärkets personlighet. Det finns en styrka i att både kunna förvalta delar av det gamla och samtidigt skapa något nytt, säger Mette Krabbe Åkerlind

Arne Hegerfors gör just nu även reklam för Riksgälden, risk för krockar?

– Det är en av anledningarna till att det är vanskligt att arbeta med kända personer. Men det är inget som påverkar relanseringen, säger Nico Hasselström.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.