Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Råttorna utrotade

Publicerad: 21 maj 2010, 10:11

Imorgon, lördag lanserar försäkringsbolaget If ett helt nytt marknadsföringskoncept i Norden, signerat sin nygamla reklambyrå Forsman & Bodenfors. Råttorna skrotas. Istället fokuserar försäkringsbolaget nu på skadehanteringen, med en utsatt kund i centrum


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Kampanjtemat är ”Skadehantering som den borde vara”- Ett uttryck för bolagets strävan att hela tiden bli ännu bättre inom skadeområdet, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If.

– Vi koncentrerar det nya marknadsföringskonceptet på det som är det viktigaste för kunderna, skadehanteringen . Det är den kunden betalar för, det är där man kan få valuta för pengarna. If hanterar fler ärenden än något annat försäkringsbolag i Norden– en skada var 20:e sekund, 1,4 miljoner per år. Det har gett oss unik kompetens.

Den nya kommunikationen lyfter fram olika aspekter av Ifs skadereglering. Snabb, enkel och rättvis service 24 timmar om dygnet är nyckelord.

Reklamen kommer att gå i TV, dagspress och magasin samt på internet och i direktreklam i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Fakta

Forsman & Bodenfors    :
Projektledare: Daniel Smedfors, Hans Andersson
Produktionsledare: Helena Nilsson Lignell
Copy: Jacob Nelson
AD: Samuel Åkesson
Formgivare: Candice Madrid, Johanna Hofman-Bang, Axel Söderlund
Byråproducent: Magnus Kennhed
Produktionsbolag: Flodellfilm
Regissör: Tomas Jonsgården
Producent: Magnus Åkerstedt
Postproduktion: Chimney Pot
Ljud: Ljudligan
Mediabyrå: Mediaedge:cia

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.