Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Rebecka Blomberg

Publicerad: 16 november 2010, 11:31

Rebecka Blomberg, pressekreterare på Systembolaget, som i måndags gick ut i en kampanj för att få in förslag från kunderna om hur de kan bli bättre.


Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Rebecka Blomberg. Foto: Fredrik Stehn.

Har ni fått in några förslag än?
– Vi har fått in över 1 500 via vår Facebooksida. Det är långt över förväntan. Det finns ett stort intresse från våra kunder att hjälpa till att göra oss bättre.

Så du tycker att det går bra?

– Ja, förslagen fortsätter att välla in. Och vi är uppe i över 7 000 som har gillat sidan på Facebook.

 Vilket är bäst?
– Svårt att utse det bästa redan. De tre vanligaste åsikterna är önskan om kyldiskar i butikerna. Det kan vi inte genomföra för det strider mot märkesneutraliteten. Många frågar också efter kund-terminaler. Och mer mat- och dryckinformation och -inspiration. Vi får också en del förslag på nya varor i sortimentet.

Det är en och en halv vecka kvar. Vad hoppas du på i förlagslådan?
– Vi har inget kvantitetsmål. Det viktigaste är att det blir förslag som är bra och som vi kan använda att utveckla Systembolaget i linje med vårt uppdrag: att öka service men inte försäljningen.

Vilka förslag ska du själv lämna in?
– Jag är faktiskt väldigt nöjd som det är.

Jag har ett förslag på en kubansk rom som jag skulle vilja se på er hylla. Guayabita heter den.

– Vi har en speciell process för hur vi tar in nya varor i sortimentet. Men jag ska hälsa dem det. Du har alltid möjligheten att privat­importera också.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.