Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reebok väljer DDB som global byrå

Publicerad: 23 mars 2009, 09:52

Adidas-ägda skojätten Reebok har valt DDB Worldwide som ny global byrå, skriver Brandrepublic.


Reebok har de senaste åren haft stora problem och tappat marknadsandelar och viktiga kontrakt med stora ligor, som till exempel amerikanska NBA.
I uppdraget ingår bland annat att återvinna  Reeeboks status i ”work-out”-gruppen, som under 90-talet gav varumärket en mycket stark ställning i den kvinnliga målgruppen.
För två år sedan förde svenska Farfar långtgående samtal om att börja samarbeta med Reebok, via Ageis-nätverket.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.