Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklam ska ge England hjärtinfarkt

Publicerad: 7 augusti 2008, 08:55

Det är sällan reklam får hjärtan att sluta slå. Men det är vad Grey London lovar med sin senaste film som kommer att sändas vid ett tillfälle nu på söndag.


Just nu pågår en utomhuskampanj för reklamfilmen.

Filmen är gjord på uppdrag av British Heart Foundation. Syftet är att öka kännedomen för symptomen för hjärtinfarkt och få dem att ringa larmnumret 999, skriver Shots.

Det var vid arbetet med kampanjen som någon kläckte idén att det som borde göras är att ge alla i England en hjärtattack. Hur de ska lyckas med detta i en reklamfilm är ännu inte känt. Men just nu pågår en stor utomhuskampanj som ska få folk att bänka sig framför tv-apparaterna på söndag när den två minuter långa filmen sänds på ITV1.

Filmen kommer bara att visas vid ett tillfälle på tv, men kommer sedan att kunna ses även på nätet.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.