Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklam ska göra Paris renare

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

En gigantisk reklamkampanj ska lära fransmännen att kasta skräp där skräp ska kastas. TBWA står bakom konceptet som stavas nolltolerans mot hundbajset.


En stor utomhuskampanj med gigantiska avbildningar av hundbajs och den upplysande texten att den som inte plockar upp sin hunds avskräde riskerar böta 183 Euro, ska lära Parisarna att hålla den franska huvudstaden ren.Turister listar ofta den frekventa förekomsten av hundbajs som det minst fördelaktiga med huvudstaden. I annonserna lanseras också den nya antiskräp-payoffen: "Allt ska försvinna", skriver Adage.I annonserna målas möjliga hundbajskonfrontationer upp. I en annons är en blind man på väg mot hundbajset, i en annan en rullstolsbunden med siktet oavsiktligt inställt på skräpet efter människans bästa vän.Beställarna av kampanjen, staden paris, hoppas se resultat av reklamen inom några månader då befolkningen inser att den som inte plockar bort hundbajs får med polisen att göra.

Andreas Johansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.