Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklamare byter bransch – startar golfvarumärke

Publicerad: 23 maj 2022, 09:41

Henrik Svensson, David Zetterlund, och Simon Madeling, medgrundare till Local Rule.

Foto: Martin Brusewitz

Reklamarna och golfentusiasterna Simon Madeling och David Zetterlund startar golfmärket Local Rule tillsammans. ”Efter sju år av kreativt skapande för kunder bestämde vi oss för att bygga ett eget varumärke”, säger grundaren.


Ämnen i artikeln:

NyheterVarumärke

2015 grundade Simon Madeling Think Agency, en byrå som grundarna då kallade för ”Sveriges första online video-byrå”. Innan det hade han jobbat på bland annat Aftonbladet och PHD. Nu, sju år senare, har han gått ihop med David Zetterlund, partner på Think Agency, och grundat golfvarumärket Local Rule. Även Henrik Svensson är med som operativ chef.

Det nya varumärket ska utmana golfgiganterna och vill fylla vad grundarna uppfattar är en lucka på marknaden; kläder som är både funktionella och stilrena.

– Efter sju år av att driva eget konsultbolag och kreativt skapande för våra kunder bestämde vi oss för att bygga vårt eget varumärke. Vi har jobbat i drygt ett år med framtagningen av kollektionen, varumärket och den tekniska plattformen och nu känns det fantastiskt att äntligen vara på banan, säger Simon Madeling.

Till en början så lanseras endast en herrkollektion, och fokus ligger på den svenska marknaden. Men framåt så vill bolaget också släppa kollektioner för damer och rikta blicken utomlands.

– Vi kommer att ha möjlighet att skeppa våra produkter globalt från dag ett – redan nu ser vi intresse från andra länder än Sverige.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterVarumärke

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.