Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 12 april 2011, 11:38
Digitala reklambyrån 112 61 i Stockholm vill testa säljförmågan i sociala media på allvar. Man gör det genom att auktionera ut ett webbprojekt via Tradera.
Ämnen i artikeln:
TraderaReklambyrån 112 61 gör ett praktiskt experiment för testa alternativa sätt att marknadsföra och sälja via nätet, med sociala kanaler som stöd.
- Det främsta syftet med projektet är att vi vill ta reda på hur stor uppmärksamhet vi kan skapa kring en kommersiell händelse eller ett erbjudande med så små insatser som möjligt när vi använder oss av internet, säger Lena Brinkenberg, projektledare på 112 61, i ett pressmeddelande.
112 61 har valt att använda sig av den populära auktionstjänsten Tradera för sitt experiment. Det man auktionerar ut är en av sina egna ”produkter”, ett webbprojekt - allt arbete från design till kodning och publicering av en webbsida.
Auktionen på Tradera inleds 14 april. Värdet av webblösningen är 95 000 kr och utropspriset för den kompletta webblösningen är 0 kr.
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
Tradera