Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklambyrån Ruth ger sig in i upplevelsebranschen

Publicerad: 20 september 2021, 09:43

Annika Carstedt, Henrik Täppmark och Erik Wünsche.

Ruths delägare vill uppmana folk att styra om sin konsumtion. Inte nödvändigtvis att konsumera mindre, men att konsumera annorlunda. ”Det går inte att fortsätta leva och konsumera som vi gjort hittills, vi måste ställa om. Men livet måste inte bli tråkigare för det,” säger byråns vd i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

RuthMiljöHållbarhet

Initiativet Lördag klockan tio bjuder in människor till olika typer av naturupplevelser. Under helgen hölls det te-ceremoni, kurs i SUP-paddling och segling för nybörjare. Man hade en smygpremiär förra helgen, som gick över förväntan.

- Smygpremiären gick bra och alla tre upplevelser blev fullsatta bara på några dagar och både deltagarna och värdarna var nöjda trots det lite kyliga höstvädret, säger Henrik Täppmark, cd på Ruth, i ett pressmeddelande.

Lördag klockan tio ska uppmana till mer hållbar konsumtion, något som delägarna på Ruth tror att de kan använda sin reklam-kompetens för att främja. 

- Tillsammans har vi över femtio års erfarenhet av att bygga varumärken och har skapat tusentals kampanjer för att få folk att testa nya grejer. Nu vill vi använda den kunskapen till att bidra till en positiv samhällsutveckling, säger Erik Wünsche, en av Ruths grundare, i pressmeddelandet.

- Det fattar ju vemsomhelst att det inte går att fortsätta leva och konsumera som vi gjort hittills, vi måste verkligen ställa om. Men vi tycker inte att livet måste bli tråkigare för det. Med Lördag klockan tio vill vi vara en positiv kraft och sänka tröskeln för fler att skapa en mer hållbar livsstil. Att man dessutom mår bättre av att vara ute i naturen och att testa nya saker är ju ett stort plus, säger Annika Carstedt, vd på Ruth.

LÄS MER: ”Alla företag har ambitioner om hållbarhet – vårt ansvar är att skärskåda dem”

Satsningen kommer pågå fram till november, och därefter kommer man utvärdera projektet för att eventuellt fortsätta det.

- Vår förhoppning är så klart att detta ska växa. Men vi är nybörjare på upplevelsemarknaden och har mycket kvar att lära, säger Henrik Täppmark.

LÄS OCKSÅ: Krisen tvingade Ruth att ställa om – gick från 25 till 8 medarbetare

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

RuthMiljöHållbarhet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.