Nyheter
Reklamcupen: Tio printannonser att inspireras av
Publicerad: 26 juni 2019, 11:50
Reklamcupen är igång och juryns ordförande Daniel Vaccino anser att printkategorin rent kreativt mår strålande. Här samlar Resumé några av de senaste årens mest spännande bidrag.
Dagens Nyheters årliga Reklamcupen har pågått sedan 2004. Varje dag under sommaren tävlar byråer och kunder med sina helsidor i Dagens Nyheters papperstidning. Varje dag ställs två nya bidrag mot varandra, varpå en vinnare utses av en jury. I år har Reklamcupen fått in 32 bidrag och juryn leds av Åkestam Holsts copywriter Daniel Vaccino.
– DN Reklamcupen i år har ett otroligt starkt och brett startfält. Det är inte så mycket "Cup" egentligen, utan snarare ett somrigt kondensat av allt som är bra med print-mediet just nu. I startfältet (som innehåller hela 32 bidrag i år) syns både dagens bästa byråer och morgondagens - och mixen av kunder är uppfriskande. Nu har jag ju inte sett alla bidrag än, men de första omgångarna lovar gott. Kort och gott: print mår jättebra! säger Daniel Vaccino i ett pressmeddelande.
Nedan har Resumé samlat några av de senaste årens mest kreativa bidrag.
Åkestam Holst för Ica Apotek
Garbergs för Bris
M&C Saatchi för Carlsberg Sverige
King för Childhood
IK Stockholm för Hammarby Fotboll
Åkestam Holst för Loka
DDB Göteborg (i dag Ehrenstråhle) för Pågen
Saatchi & Saatchii för Toyota Sverige
Stendahls för Västkuststiftelsen
FEW för Panduro