Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Reklamcupen: Tio printannonser att inspireras av

Publicerad: 26 Juni 2019, 11:50

Reklamcupen är igång och juryns ordförande Daniel Vaccino anser att printkategorin rent kreativt mår strålande. Här samlar Resumé några av de senaste årens mest spännande bidrag.


Ämnen i artikeln:

ReklamcupenReklam

Dagens Nyheters årliga Reklamcupen har pågått sedan 2004. Varje dag under sommaren tävlar byråer och kunder med sina helsidor i Dagens Nyheters papperstidning. Varje dag ställs två nya bidrag mot varandra, varpå en vinnare utses av en jury. I år har Reklamcupen fått in 32 bidrag och juryn leds av Åkestam Holsts copywriter Daniel Vaccino.

– DN Reklamcupen i år har ett otroligt starkt och brett startfält. Det är inte så mycket "Cup" egentligen, utan snarare ett somrigt kondensat av allt som är bra med print-mediet just nu. I startfältet (som innehåller hela 32 bidrag i år) syns både dagens bästa byråer och morgondagens - och mixen av kunder är uppfriskande. Nu har jag ju inte sett alla bidrag än, men de första omgångarna lovar gott. Kort och gott: print mår jättebra! säger Daniel Vaccino i ett pressmeddelande.

Nedan har Resumé samlat några av de senaste årens mest kreativa bidrag.

Åkestam Holst för Ica Apotek

Garbergs för Bris

M&C Saatchi för Carlsberg Sverige

King för Childhood

IK Stockholm för Hammarby Fotboll

Åkestam Holst för Loka

DDB Göteborg (i dag Ehrenstråhle) för Pågen

Saatchi & Saatchii för Toyota Sverige

Stendahls för Västkuststiftelsen

FEW för Panduro

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamcupenReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.