Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklamfilmen saknar ord

Publicerad: 4 juni 2010, 07:44

En mållös hockeyspelare säger mer än tusen ord.
Y & R New York har gjort reklam för Stanley Cup.


Copywritern på reklambyrån Y & R gjorde enkelt för sig och överlät copyjobbet på ett gäng gråtande hockeyspelare i den nya reklamfilmen inför NHL-finalen mellan Philadelphia och Chicago.

Filmen inleds med att en reporter ställer den klassiska sportreporterfrågan ”Kan du beskriva dna känslor”. Vilket följs av ett par femmor med hockeyspelare som mellan tårarna försöker, men misslyckas, att uttrycka sina känslor i ord.
Bästa copyn på länge.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.