Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklamfilmen slog tv-programmen

Publicerad: 31 Oktober 2008, 09:51

33,5 miljoner tittare såg Barack Obamas halvtimmeslånga reklamfilm som visades under onsdagskvällen. Det visar siffror från undersökningsföretaget Nielsen.


Filmen visades på sju tv-nätverk och kabelkanaler på bästa sändningstid, med start 20.00.

33,5 miljoner tittare kan jämföras med tittarsiffrorna för slutdebatten den 15 oktober, den tredje mellan Obama och McCain, som sågs av 56,6 miljoner amerikanska tittare.

Den första debatten mellan kandidaterna sågs av 52,4 miljoner, och den andra av 63,2 miljoner.

Enligt Nielsen är den genomsnittliga andelen tittare på de sju kanalerna denna tid en onsdagskväll 30,3 miljoner.
I senaste presidentvalet röstade 122 miljoner amerikaner.

Janne Sundling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.