Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Reklamfilmspremiär för Klarna

Publicerad: 31 Mars 2010, 09:54

Klarna, som erbjuder fakturaförsäljning vid e-handel, går nu ut i sin första tv-kampanj. Syftet är att stärka varumärket som en trygg och säker lösning för att betala när du handlar på nätet.


Ämnen i artikeln:

CaratLigistfilm

Klarna erbjuder e-butikernas kunder att betala mot faktura. Företaget står själva för kreditkollen och tar risken.
– Vi vet att det fortfarande är många konsumenter som är rädda för att lämna ut kontokortsuppgifter på nätet. Med vår lösning får du varan först och betalar sedan, säger marknadschefen Karl Prytz.

Även om det är e-handelsbutikerna som är Klarnas kunder så är det viktigt att kommunicera även med konsumenterna, eftersom de ökar användningen av tjänsten. Klarna går därför ut i en reklamkampanj med start nu i april. En reklamfilm kommer att rulla i TV4-gruppens kanaler och även musiktjänsten Spotify används för att sprida budskapet.

Klarna jobbar inte med någon reklambyrå. Reklamfilmen är framtagen av Ligistfilm och medieköpen är planerade av Carat. MS & L är Klarnas pr-byrå.

Tobias Rydergren


Ämnen i artikeln:

CaratLigistfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.