Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklamkupp skapar jättekö

Publicerad: 6 maj 2010, 15:08

Flygbolaget Norwegian skapar just nu långa köer på Gustav Adolfs Torg i Malmö. Detta eftersom bolaget skänker bort biljetter som ett sätt att marknadsföra sig i Skåne.


Ämnen i artikeln:

Norwegian

Köerna är långa för att få en gratisbiljett. Foto: Norwegian

– Vi har varit väldigt fokuserade på Stockholm tidigare. Nu vill vi visa upp att vi har flera destinationer från Kastrup, säger Katarina Widman, marknadsansvarig Norwegian Sverige.

Informationen om gratisbiljetterna har spridits i Norwegians egna kanaler, sociala medier och flyers.
– Redan halv fem i morse kom de första som började köa. Vi räknar med att dela ut närmare ett par hundra biljetter.

De som vill ta del av erbjudandet får vara beredd på en snabb avresa. Två och en halv timme efter att biljetten delats ut går flyget.

Varför väljer ni det här sättet att marknadsföra er och inte en traditionell kampanj?
– Det är ett komplement. Vi gör så här då och då. Det skapar positiv stämning och det rör sig om helt gratis biljetter för en tur och returresa.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Norwegian

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.