Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklamkuppen överraskade Oprah

Publicerad: 17 september 2009, 08:53

Mobiloperatören T-Mobile har slagit till igen med fejkad spontandans i offentlig miljö.
Den här gången dansade 20 000 i downtown Chicago och chockade Oprah Winfrey.


Ämnen i artikeln:

Oprah Winfrey

Det var i samband med att Oprahs program hade kickoff för sin 24:e säsong som programmets sponsor slog till igen. I vintras fick T-Mobil stor genomslag när man fyllde Liverpool Street Station i London med dansare som plötsligt började dansa mellan pendlarna, sedan fick man 13 500 londonbor att sjunga Hey Jude på Trafalgar Square (se filmerna nedan).

Eventen handlade om att skapa massupplevelse, överraska förbigående och få folk att använda mobiltelefonen för att föreviga ögonblicken.
I förra veckan var det framför allt Oprah Winfrey som blev överraskad. I samband med säsongstarten av sitt program hade Oprah ställt till med stor fest och Michigan Avenue i centrala Chicago hade stängts av för tillställningen. På scen inledde Black Eyed Peas och plötsligt börjar publiken längst fram dansa, allt fler följer efter och till slut tar hela publiken på 20 000 framför scenen samma danssteg.

Mest underhållande är Oprah Winfreys min när hon ser koreografin på Michigan Avenue. Lyckligtvis, för sponsrande T-Mobil, använde Oprah sin mobil och fotade den dansande publiken.
– Det var det coolaste någonsin, sa hon efteråt.

Hon hade inte en aning, enligt hennes egen sajt om att 20 professionella dansare hade lärt upp 800 Oprahfans dansstegen till Black Eyed Peas låt I Gotta Feeling och fansen i sin tur hade lärt upp resten av publiken.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Oprah Winfrey

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.