Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rekordår för Seventy Agency

Publicerad: 12 Juli 2019, 12:24

Jacob Fant och Bernhard Lüthi, managing partners på Seventy Agency.

Foto: Andreas Elgstrand

Designbyrån Seventy Agency fortsätter att öka lönsamheten. 2018 blev ännu ett rekordår – med en vinst på 30 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Årets ByråJacob FantSeventy Agency

Sedan starten 2013 har siffrorna för varumärkes- och affärsdesignbyrån Seventy Agency pekat uppåt. 2018 var inget undantag, utan tvärtom ett rekordår.

Enligt det senaste bokslutet steg omsättningen från 78 miljoner till 107 miljoner, medan vinsten ökade från 19 miljoner till hela 30 miljoner. Byråinäkten för året landade på 86 miljoner kronor, vilket ger en rörelsemarginal på 35 procent.

Enligt förvaltningsberättelsen ökar storleken på byråns uppdrag "väsentligt, bland annat till följd av Seventys ökade kapacitet". Byrån hade under året 57 anställda.

Resumé har sökt Bernhard Lüthi och Jacob Fant, managing partners, för en kommentar.

LÄS MER: "Stockholmsbyrån har framtidssäkrat IKEA:s klassiska logga"

Bernhard Lüthi har tidigare förklarat i Resumé Insikt vad som ligger bakom den starka ekonomiska utvecklingen:

– Att vi inte haft fokus på tillväxt utan på våra kunder. Det har vi också fått bekräftelse på i tävlingar som Årets Byrå.

Seventy Agency har bland annat jobbat med kunder som Spendrups och Resurs Bank. De har kontor i Stockholm och i kinesiska Shanghai.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.