Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 juli 2017, 10:48
Den amerikanska tv-tjänsten når 20 procent av bredbandsinnehavare på dess fem största marknader utanför USA.
Ämnen i artikeln:
Reed HastingsUnder gårdagen offentligjordes Netflix resultat för Q2. Netflix har under det senaste året storsatsat på unikt innehåll och programbudgeten för 2017 ligger på svindlande 6 miljarder dollar. På större marknader har man även börjat rulla ut lokalproducerat material.
Kvartalsrapporten visar att Netflix idag har cirka 103 miljoner prenumeranter, 51 på hemmarknaden i USA och 52 miljoner utanför. Det senaste kvartalet ökade prenumeranterna utanför USA med 4,14 miljoner. För tillfället fokuserar Netflix på tillväxt på de europeiska och latinamerikanska marknaderna. Vd:n Reed Hastings har tidigare sagt att han i framtiden hoppas att så mycket som 80 till 90 procent av prenumeranterna ska komma från marknader utanför USA.
Enligt analysföretaget Instinet kommer Netflix att nå 20 procent av bredbandsinnehavarna på sina fem största marknader utanför USA vid årets slut.
Siffrorna är högre än vad analytiker förutspått, något som ledde till att aktien under måndagskvällen steg med 9,3 procent. Totalt har aktien under 2017 stigit med 31 procent. Rörelseresultatet landar på 66 miljoner dollar.
Ämnen i artikeln:
Reed Hastings