Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

"Relationsbyggande är en central del"

Publicerad: 28 Februari 2019, 08:03

Martin Ahlgren, strateg och medgrundare, och vd Malin Zetterlund, vd, på The Bond.

Årets Byrå premierar en av The Bonds tydligaste drivkrafter, att bygga starka relationer som får varumärken och människor att växa. Det säger strategen Martin Ahlgren om vinsten.


Ämnen i artikeln:

Årets ByråThe BondRegi

I förra veckan korades de byråer i Sverige som har mest nöjda kunder i Regi och Resumés tävling Årets byrå. Resumé gör en enkät med samtliga vinnande byråer för att ta reda på vad som ligger bakom topplaceringarna.

The Bond tog hem vinsten i kategorin "Reklam 15-25 MKR".

Vad betyder den här vinsten för er som byrå?
– Det är förstås roligt och vi är väldigt stolta. Vi tycker att Årets Byrå är ett väldigt ”bondigt” pris eftersom det dels handlar om vad våra kunder tycker om oss, dels premierar en av våra tydligaste drivkrafter, nämligen att bygga starka relationer som får varumärken och människor att växa. Vinsten är ett kvitto på att vi är på rätt väg, samtidigt är vi långtifrån färdiga. Resan har bara börjat, säger Martin Ahlgren, strateg och medgrundare på The Bond.

Vad är det ni har lyckats med?
– Vi heter ju The Bond av en anledning. Vi jobbar med affärsdrivande kommunikation med relationsbyggande som en central del. Det innebär att vi samarbetar långsiktigt och tätt, tätt med våra kunder för att verkligen lära känna dem och vara en riktig partner. På så sätt kan vi vara strategiskt kreativa eftersom vi vet vilka reella utmaningar de står inför och samtidigt snabbfotade – att vara onödigt komplicerade är inget för oss. Därför är det extra roligt att våra kunder uppskattar vårt synsätt och ger oss ett så stort förtroende. Men den främsta anledningen är förstås alla människor som jobbar här. Inte nog med att de är galet duktiga, tillsammans har vi också lyckats bygga en kultur och en sammanhållning som gör att det blir jäkligt roligt att gå till jobbet.

Hur ska ni fira?
– Vi har redan firat ganska rejält, nu ska vi se till att ta hand om våra kunder på bästa sätt även fortsättningsvis.

På andra och tredje plats i kategorin hamnade Zellout och Dear Friends och Ord & Bild.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

Årets ByråThe BondRegi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.