Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Resumé kan bli Årets digitala tidskrift

Publicerad: 21 September 2016, 12:09

Skärmdump från Resume.se

Foto: Andreas Elgstrand montage

Resumé har nominerats till Årets digitala tidskrift 2016 av branschorganisationen Sveriges Tidskrifter. Så här har vi jobbat.


Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktSveriges TidskrifterResumé Insikt MediaResuméResumé Insikt KommunikationResumé Insikt Marknad

"Resumé.se är en trogen vän för alla i mediebranschen. Nyfiket utforskar de nya affärsidéer både i sin journalistiska bevakning och i den egna verksamheten."

Så lyder Sveriges Tidskrifters nominering till att Resumé.se kan vinna kategorin Årets digitala tidskrift 2016.

– ­Jag är mycket glad och stolt över nomineringen till Årets bästa digitala tidskrift. Resumé har under det gångna året arbetat hårt med att skapa ett nytt "ekosystem" för våra digitala publiceringar. Det känns mycket roligt att det arbetet uppmärksammas och belönas, säger Johan Såthe, chefredaktör på Resumé.

– Det känns också väldigt roligt att vi i går lyckades skapa ett uppskattat event av vårt nya digitala nyhetsbrev Resumé Insikt. Förhoppningsvis kommer vi att kunna presentera flera nyheter inom kort, säger Johan Såthe.

Det här har Resumé gjort digitalt under 2016:
· Resumé har lanserat tre nya fördjupande betalda digitala nyhetsbrev, Resumé Insikt, -Media, -Marknad och -Kommunikation. Satsningen knyter ihop sajten med nya event där läsarna träffas under vinjetten Resumé Insikt Live.

· Sajten har fått en ny avdelning på söndagarna, Resumé Karriär. Satsningen har fått ett eget nyhetsbrev som med cirka 16 000 gratisprenumeranter blivit en kommersiell succé tack vare stark platsannonsering.

· Resumé har tagit fram en ny strategi för arbetet med sociala medier, där varje del har en specifik uppgift som upprepas med konsekvens.

· Sajten och nyhetsbreven har medvetet valt att öka fokus på kvalité i journalistiken istället för att jaga "snabba klick", som inte ger den affärsnytta som ett b2b-medium som måste tillhandahålla för att ha ett existensberättigande på sikt.

Resumés sajt och nyhetsbrev bemannas dagligen av webbchef Fredrik Thambert, reporter Andreas Rågsjö Thorell, Billy Andersson, ansvarig redaktör Resumé Insikt, Julia Lundin, redaktör Resumé Insikt och Yasmine Winberg, redaktör Resumé Insikt. Bilder och illustrationer tas fram av Andreas Elgstrand, webbmaster är Johanna Björnholm.

Juryn till Årets bästa digitala tidskrift består av Hanna Larsson, kommunikationsansvarig SVT i sociala medier (ordf.), Paulina Modlitba Söderlund, frilansande konsult inom digital marknadsföring och strategi och Kent Källqvist, journalist och konsult i mediefrågor.

Björn Wallenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.